Manifestacje KOD w obronie demokracji i Trybunału Konstytucyjnego 19.12.2015

Lista miast w których odbędą się manifestacje KOD 19.12.2015

Szanowni Państwo!

Pełną parą ruszyły przygotowania do sobotnich pikiet i manifestacji w całej Polsce a także poza granicami Polski. Odpowiadamy na Państwa oczekiwania i zapotrzebowanie. Oraz wyrażamy nasze oburzenie wobec skandalicznego i cynicznego ataku na niezawisłość Trybunału Konstytucyjnego.

Pokażmy, że nam zależy i że nie odpuścimy. Że będziemy patrzyć władzy na ręce. Że nie chcemy Polski, w której mamy ograniczane wolności obywatelski, w którym prawo jest malowane i służy jedynie tworzeniu zasłony dymnej.

Spotkajmy się w atmosferze radości, życzliwości, otwartości. Tak, jak poprzednio. Na marginesie, mam wrażenie, że nie wystarczająco wyraźnie dziękowałem za 12.12 o 12:00. A to również my wszyscy, Wy wszyscy, przyczyniliście się do pierwszego drobnego sukcesu. Ale jednak sukcesu. Rząd opublikował wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 3 grudnia.

Serdecznie dziękuję za zeszłą sobotę. I proszę o jeszcze w najbliższą.

Spokojnej nocy życzę i do zobaczenia jutro.

Mateusz Kijowski


MANIFESTACJE
W OBRONIE DEMOKRACJI I  TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO
19 GRUDNIA 2015
GODZ. 12:00


WARSZAWA
ul. Wiejska (pod Sejmem)
BIAŁOWIEŻA
ul. Waszkiewicza róg Parkowej
BIELSKO-BIAŁA
pod pomnikiem Reksia
(plac pomiędzy ul. 11 Listopada i ks. Stojałowskiego)

BYDGOSZCZ
Stary Rynek
CZĘSTOCHOWA
al. NMP, na moście kolejowym
ELBLĄG
Starówka
EŁK
ul. Mickiewicza 15
GDAŃSK
Długi Targ
GRUDZIĄDZ
Rynek Główny
KATOWICE
pod Urzędem Wojewódzkim
KIELCE
pod Urzędem Wojewódzkim
KOSZALIN
Rynek Staromiejski, plac przed Ratuszem
KRAKÓW
Rynek Główny
LUBLIN
Plac Litewski
ŁÓDŹ
Plac Dąbrowskiego
POZNAŃ

Plac Wolności
SZCZECIN
pomnik Czynu Polaków
TARNÓW
Rynek Główny
TORUŃ
Rynek Staromiejski
WROCŁAW
Plac Solny
ZAMOŚĆ
Rynek Wielki
ZIELONA GÓRA
deptak, Stary Rynek 1


Manifestacje poza granicami Polski: 

BERLIN, NIEMCY
Lassenstraße 19-21 (pod budynkiem ambasady RP)
BRUKSELA, BELGIA
Rue Stevin 139 (pod budynkiem ambasady RP)
LIZBONA, PORTUGALIA
Av. das Descobertas 2 (pod budynkiem Ambasady RP)
UWAGA: godz. 11:00 czasu lokalnego
LONDYN, WIELKA BRYTANIA
47 Portlandplace (pod budynkiem ambasady RP)
UWAGA: godz. 12:00 czasu lokalnego
NOWY JORK, USA
233 Madison Ave (pod budynkiem Konsulatu Generalnego RP)
TOKIO, JAPONIA
2-13-5 Mita, Meguro-ku (pod budynkiem ambasady RP)
UWAGA: godz. 15:00 czasu lokalnego

Mapa manifestacji KOD w Polsce 19.12.2015 v.2

 

 

Dodaj komentarz

148 komentarzy do "Manifestacje KOD w obronie demokracji i Trybunału Konstytucyjnego 19.12.2015"

Powiadom o
avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
g
g
3 lat 5 miesięcy temu

Witam, nigdzie nie znalazłam informacji dotyczącej manifestacji 19 poza tą strona. Proszę zrobić kampanie informacyjną i agitującą na miarę tej poprzedniej bo inaczej skończy się to fiaskiem. Dziś wieczorem oglądałam wywiady z politykami i odniosłam wrażenie, że nie wiedzą jeszcze nic o manifestacji. Brak też informacji w mediach.Proszę pamiętać, ze to okres przed świętami. Pozdrawiam

Maciek
Maciek
3 lat 5 miesięcy temu

To nie informacja szuka ludzi , tylko ludzie informacji. Tej machiny już nic nie zatrzyma. Tylko nowe wybory prezydenckie i parlamentarne.A, że przed świętami, to i lepiej. Budzą się refleksje. Pozdrawiam :)

Leszek
Leszek
3 lat 5 miesięcy temu

Całkowicie się zgadzam. Tylko nowe wybory mogą powstrzymać rozpasanie pisu. Dzisiejsza nocna akcja Maciarewicza w MON daje przedsmak tego co może nas wszystkich wkrótce czekać. Przeniesienie posiedzenia komisji na poniedziałek też niczego dobrego nie wróży, ten mały człowieczek myśli teraz jak złamać kolejne bariery.

as
as
3 lat 5 miesięcy temu

Aktualne informacje z dotyczące KOD znajduję się na stronie komitetobronydemokracji.pl

Beata
Beata
3 lat 5 miesięcy temu

Szkoda, że nie ma opracowanego ogłoszena o manifestacji, do ściągnięcia. Sama nie mam czasu zrobić tego porządnie.
A zawsze w ten sposób można byłoby zawiadomić dalszych sąsiadów.
Pomyślcie o tym w przyszłości… bo obawiam się, że jeszcze długa droga przed nami.

Daniel
Daniel
3 lat 5 miesięcy temu

Zdecydowanie tak, sam przed momentem przez przypadek sie o tym dowiedzialem. To informacja musi dotrzec do ludzi, nie odwrotnie.

Ela
Ela
3 lat 5 miesięcy temu

Tak! Również bardzo proszę o więcej informacji na temat manifestacji w dniu 19 grudnia w sobotę.Też się naszukałam,a w mediach ani słowa na ten temat.

Piotr
Piotr
3 lat 5 miesięcy temu

Wrocław?

Andrzej
Andrzej
3 lat 5 miesięcy temu

A co z Wrocławiem?

Tomasz KRK
Tomasz KRK
3 lat 5 miesięcy temu
Wychodźmy tego dnia również w innych miastach – np. na rynkach tych miast, przy ratuszach. PiS próbując podporządkować sobie Trybunał Konstytucyjny, nie przestrzegając prawa w stanowieniu nowego prawa sięga po rękę! Jak damy PiS’owi rękę, to wzięcie palców (policji, prokuratory, sądownictwa, mediów, itd.) będzie tylko zwykłą formalnością. Nie dajmy przyzwolenia na łamanie prawa, stanowienie prawa z naruszeniem norm i obyczajów oraz nierespektowanie orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego! Nie dajmy PiS’owi stanowić prawa, które kiedyś może zabrać nam wolność! Dajmy do zrozumienia, że legitymacja społeczna do rządzenia jest, ale nie ma jej do łamania konstytucji i burzenia porządku prawnego! Nie ryzykuj! Idź opowiedzieć… Czytaj więcej »
Janusz
Janusz
3 lat 5 miesięcy temu

Panie Mateuszu, czy to dobry pomysł z tą manifestacją 19 grudnia? To jest okres świąteczny, ludzie zaganiani są robieniem zakupów, szukaniem choinek, prezentów i może to spowodować znaczne obniżenie ilości protestujących. Da to panu Kaczyńskiemu pretekst do zlekceważenia manifestacji! Będzie krzyczał na całą Europę, że Polacy już nie dają się „oszukiwać” i dla tego nie poszli protestować. Czy nie lepiej zorganizować marsz po Świętach i na dodatek mieć pretekst związany z nie uszanowaniem drugiego wyroku TK bo zapewne taki będzie finał tych wyroków nierespektowanych przez PiS. Pozdrawiam.

Tomasz KRK
Tomasz KRK
3 lat 5 miesięcy temu

Panie Januszu, po Świętach możemy obudzić się już w innej rzeczywistości. Uchwalanie ustaw odbywa się w naruszeniem podstawowych obyczajów i zasad legislacyjnych a proponowane akty prawne jeszcze bardziej gmatwają i naruszają porządek prawny. Tempo i jakość prac legislacyjnych są niepokojące i można je interpretować tylko w jeden sposób: paraliż państwa i przejęcie władzy na dłużej niż jedna kadencja. Tu chodzi o władzę, o zmianę ustroju a nie pakiety 500+, obniżenie wieku emerytalnego, itp.

Janusz
Janusz
3 lat 5 miesięcy temu

Panie Tomaszu, wszystko rozumiem i jestem bardzo zaniepokojony tym stanem rzeczy. Obawiam się jedynie, że ludzie nie będą, z przyczyn obiektywnych, uczestniczyć w Marszu i to spowoduje pretekst do wycia ze strony PiS, że ludzie bojkotują wezwanie do Marszu. To było treścią mojej wypowiedzi, a zagrożenie jest ogromne odnośnie przestrzegania prawa przez PiS i poszanowania dla obowiązującej Konstytucji. To prawda. Pozdrawiam.

Maciek
Maciek
3 lat 5 miesięcy temu
Panie Tomaszu. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji. Obawiam się jednak, że same pikiety nie przestraszą rządzących, a jedynie spowodują ich jeszcze większy pośpiech i coraz to gorsze konsekwencje dla kraju. Ruch społeczny jest już bardzo widoczny i coraz silniejszy. Kształtuje się też nowy lider wśród partii politycznych, z coraz to silniejszym mandatem. Jedynę co może zatrzymać erozję państwa jest jak najszybsze doprowadzenie do referendum i odsunięcie od władzy tych szaleńców.To jest idealny moment, żeby popłynąć na tej fali i zrobić porządek w kraju. Macie za sobą miliony. Wielokrotność tych, którzy uczestniczą w manifestacjach. Do zobaczenia 19-go pod sejmem.
Tomasz KRK
Tomasz KRK
3 lat 5 miesięcy temu
Demonstracje są konieczne – trudno sobie wyobrazić co byłoby bez nich za klika tygodni przy takim tempie prac legislacyjnych psujących porządek prawny. Manifestacje nie zadziałają na rządzących jak czarodziejska różdżka – co do tego nie ma złudzeń. Odbijanie demokracji, powstrzymywanie postępującego chaosu prawnego oraz naprawa porządku prawnego, to będzie długi proces. Rządzący nie widzą różnicy między legitymacją do sprawowania władzy a brakiem legitymacji do łamania prawa. Mają prawo do zmiany prawa, ale tylko w literze prawa i w zgodzie z konstytucją, której na szczęście sami nie mogą zmienić – nie mamy jednak gwarancji, że jednak tego nie zrobią, skoro już… Czytaj więcej »
Maciek
Maciek
3 lat 5 miesięcy temu
Ależ w pełni się zgadzam i nie kwestionuję sensu manifestowania. Wręcz przeciwnie. Od samego początku uczestniczę w manifestacjach i staram się tłumaczyć nieświadomym, o co walczymy i w jakim momencie historii się znaleźliśmy. Ja nie mam nadziei, że PIS-owcy cokolwiek zrozumieją. Są w stanie to zrobić, tylko przyparci do muru, bez możliwości manewru. I nie będzie to zrozumienie, tylko konieczność. Naszym obowiązkiem jest ich do tego muru przycisnąć, wykorzystując wszystkie prawne możliwości, uderzające w ich pewność bytu u władzy. Ponadto uważam, że nadchodzi czas formułowania konkretnych postulatów i żądań na piśmie.Bez tego, pozostanie nam tylko pokrzykiwanie. Rozumiem Pana, że musimy… Czytaj więcej »
oLA
oLA
3 lat 5 miesięcy temu

Zdecydowanie Uważam, że ta sytuacja jest ważniejsza niż przygotowania świąteczne, prezenty, itd. Jeśli komuś zależy to będzie. Musimy kolejny raz wyjść na ulice!!! Musimy !

Darek
Darek
3 lat 5 miesięcy temu

Myślę że to nie może być pojedyncza akcja. To powinien być proces. Protest powinien narastać do skutku. Tak możemy się sprzeciwiać na to, co władza wyczynia z naszym krajem. Już nie mam złudzeń, oni sami się nie zatrzymają.

Teresa Kwiatkowska
Teresa Kwiatkowska
3 lat 5 miesięcy temu

To musimy ich zatrzymać i nie pozwolić na takie działania. Idźmy 19 grudnia protestować pod Sejm – godz. 12:00.

Piotr
Piotr
3 lat 5 miesięcy temu

W sobotę ma być dobra pogoda. Lepiej spotkać się we wspaniałej atmosferze i dobrym towarzystwie niż biegać po sklepach. Coś czuję, że w tym roku opłatkiem będziemy dzielić się na kolejnej demonstracji. To na rządzących spada odpowiedzialność za to jak będą wyglądać Święta w tym roku. W 1981 r. też nie było wesoło ale ludzie okazywali sobie wsparcie i solidarność. Bądźmy razem. Podobno to ostatnie dni III RP.

malinovy
malinovy
3 lat 5 miesięcy temu

Może to, ile osób przyciagnie manifestacja dziewiętnastego, pokaże kto i jak mocno jest za zostawieniem zdobyczy demokracji na swoich miejscach… Demokracja, albo święta, wybór należy do Ciebie? Może właśnie o to chodzi…

mm
mm
3 lat 5 miesięcy temu

W 1981 roku też zbliżały się Święta, a ludzie mimo to strajkowali. Czy dzisiaj w zbliżonej sytuacji mamy być gorsi?

Janusz
Janusz
3 lat 5 miesięcy temu

Wkradła się spacja w wyrazie dlatego.

wokasi
wokasi
3 lat 5 miesięcy temu

Jestem za demonstracjami.Demonstrujmy używając argumentów merytorycznych. Każdą z partii politycznych ,niezależnie od naszych sympatii starajmy się oceniać poprzez pryzmat tego co zrobili i oceniajmy ich pomysły.Atakujmy fakty nie ludzi to pozwoli na dialog z ludźmi rozsądnymi którzy nie popierają naszych idei.

Agata
Agata
3 lat 5 miesięcy temu

Po dzisiejszym wystąpieniu prezydenta Lecha Wałęsy nasuwają się wnioski: należy pomyśleć o kolejnych krokach (co zrobić, aby zadziałać wielotorowo) i konkretnych postulatach – spisać je, podpisać, przedłożyć. Niestety to wszystko trwa i wymaga zaangażowania (a PiS działa w zastraszającym tempie). Pozyskanie Wałęsy dla sprawy – osobiście uważam za – bezcenne

Teresa Kwiatkowska
Teresa Kwiatkowska
3 lat 5 miesięcy temu

Tyle lat walki o demokrację i dlatego nie można dopuścić do jej złamania. Nie możemy pozwolić na to aby posłowie PiS-u to zmienili. Musimy głośno protestować i walczyć o naszą Konstytucję i nie zależny Trybunał Konstytucyjny.

Teresa Kwiatkowska
Teresa Kwiatkowska
3 lat 5 miesięcy temu

To musimy o to walczyć. W pełni się z Panią zgadzam. Pozdrawiam

Małgorzata
Małgorzata
3 lat 5 miesięcy temu

Zgadzam si e z Tobą w 100%! Trzeba koniecznie pozyskać wsparcie L.Wałęsy dla tej inicjatywy. I koniecznie namawiać znajomych , żeby przyszli w sobotę. Trudno, przygotowania Świąteczne należy przeprogramować – ja mam 53 lata i całe Święta na głowie a idę! Najwyżej popracuję w nocy :)

głos z Żoliborza
głos z Żoliborza
3 lat 5 miesięcy temu

Małgosiu jesteś KOCHANA

Ela
Ela
3 lat 5 miesięcy temu

Ja również w nocy popracuję,a jeszcze nie jedne Święta przed nami i aby NORMALNE-pozdrawiam

Darek
Darek
3 lat 5 miesięcy temu

Cześć. Mam nadzieję że we Wrocławiu też będzie demonstracja.
Co do info (kiedy i gdzie)to jest słabo. Nie znalazłem nigdzie info poza tą stroną, a przecież im nas będzie więcej tym lepiej. Może metody z lat 80′? Wtedy nie był internetu. Słupy ogłoszeniowe papier i trochę kleju pozwalały na przepływ informacji.

Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu

Dwukrotnie próbowałem skontaktować się z Wami przez formularz kontaktowy – bez efektu. Nie jestem z Warszawy, czy z Wrocławia, mieszkam w 100-tysięcznym mieście. Jeśli nie zaktywizujecie ludzi z takich miast jak moje, to KOD nie będzie tak obywatelski, jak głosicie. Stworzycie kolejną, nierozumianą ELITĘ. Czy o to chodzi?

Agata
Agata
3 lat 5 miesięcy temu

Paweł, poruszyłeś bardzo istotną kwestię: jak dotrzeć do ludzi z mniejszych miejscowości. Myślę, że Twoje formularze pozostają bez odpowiedzi,gdyż obecnie KOD przeżywa oblężenie i jest zalewany mailami, telefonami, listami, etc. Cierpliwości

Janusz
Janusz
3 lat 5 miesięcy temu

Sam aktywizuj, nie czekaj.

Daniel
Daniel
3 lat 5 miesięcy temu

Zgadzam sie w 100%. Sam zgłosiłem swoje oparcie wysyłąjąc email, nie ukrywam ze liczylem na to ze bede przynajmniej informowany o takich inicjatywach jak demonstracja, a tu nic, o calej sprawie dowiaduje sie przez przypadek o 20 w piatek 18.

Ka
Ka
3 lat 5 miesięcy temu

Wrocław musi być! Tym razem przyjdę, mam wolny dzień. Może udałoby się nawiązać do Pomarańczowej Alternatywy? Gdzie są artyści Wrocławia?

Kasia
Kasia
3 lat 5 miesięcy temu

Artyści z Wrocławia są z nami. 12.12 duża grupa aktorów z Teatru Polskiego stała tuż za mną na manifestacji.

Joanna
Joanna
3 lat 5 miesięcy temu

Panie Januszu, okres przedświąteczny jest o.k. zamiast wariactwa zakupówego, chwilą zastanowieniazastanowienia, gdzie jesteśmy i dlaczego. Do zobaczenia pood Sejmem.

zenon
zenon
3 lat 5 miesięcy temu

Manifestacje musza byc skierowane na konkretne osoby ktore lamia prawo a nie na krzykaczy za ktorymi sie chowaja ci co kieruja.
To spowoduje ze nie beda chcieli tego firmowac bo wiedza ze kiedys moga byc pociagnieci do odpowiedzialnosci. Efekty juz widac flagowe osoby sie zatkaly bo sie nie spodziewaly a stara gwardia oprocz oszolomow nie chce sie eksponowac i robi to tylko na zadanie jedynki. Tu jest klucz ich rozbicia.

Mirosław
Mirosław
3 lat 5 miesięcy temu

Panie Petru – dlaczego Pan milczy o tej demonstracji. Jadę z Lublina do Was !!!!!!!!!!!!!!!! TAK TRZYMAĆ !!

MY NARÓD
MY NARÓD
3 lat 5 miesięcy temu

PANIE WAŁĘSA – NIECH PAN IDZIE Z NAMI !!!!!!!!

katarzyna
katarzyna
3 lat 5 miesięcy temu

Prosiłabym wszystkich o mocne zaznaczenie absurdalności postępowania przez PiS. SKACZMY.

Lila
Lila
3 lat 5 miesięcy temu

Ludzie jak są przekonani, ze walczą o demokracje to pójdą a jak nie to zawsze znajda powód, żeby nie pójść. Jestem całym sercem za i pójdę zawsze.Przygotowuje święta dla dzieci i wnuków a dzień jest długi…Panie Michale, ludzie z Wroclawia przyjdą, przesyłam pozdrowienia

Krzychu
Krzychu
3 lat 5 miesięcy temu

Szkoda, że demonstracje zaplanowane są na sobotę. Obawiam się o frekwencję. Może lepszym rozwiązaniem byłyby niedziele. Mniej obowiązków ludziska mają (ja niestety też nie dotrę). A do tego dochodzi okres przedświąteczny.

malinovy
malinovy
3 lat 5 miesięcy temu

To odpuść sobie święta, bo mogą się okazać ostatnimi w demokracji… To Ty wybierzesz, co dla Ciebie jest ważniejsze – wolność, czy karp w galarecie.

Pusiaq
Pusiaq
3 lat 5 miesięcy temu

Mam takie same obawy, przed Świętami w sobote ludzie będą w marketach a nie na manifestacji:-(

Krzysztof
Krzysztof
3 lat 5 miesięcy temu

Ja byłem 12-ego w grupie 3 osobowej, teraz będzie grupa liczniejsza bo 8 osobowa, organizujcie znajomych i innych chętnych, trzeba wytłumaczyć i pokazać ludziom ,że to co się dzieje to zamach stanu

Sylwek
Sylwek
3 lat 5 miesięcy temu

Nigdy nie chodziłem na żadne pikiety, ale teraz pójdę. Nagłośnijcie to. Wielu moich znajomych „lemingów” też chce wyjść, pokazać że to co się dzieje z naszą demokracją to rujnowanie 25 lat budowy Polski. Za mało o tym mówicie.

Jarek
Jarek
3 lat 5 miesięcy temu
Dokładnie. Ja też nigdy nie myślałem, że w ogóle znaczy to, co myśli sobie pojedynczy Wyborca, pojedyncza Osoba, pojedynczy Polak; i tak naprawdę co on może zrobić. Ale szlag mnie trafia jak pomyślę, że mnóstwo takich pojedynczych osób nie poszło na wybory (tak jak ja) i mamy teraz to co mamy. Nie popieram PO, nie popieram Nowoczesna (chociaż zaczynam się zastanawiać), nie popieram Lewicy (chociaż do nich ideowo mi najbliżej), ale szlag mnie trafia jak widzę co ta hołota, która dorwała się do władzy teraz wyprawia. I pójdę na tą manifestację i mam nadzieję, że przyjdą tysiące takich sympatycznie wkurzonych… Czytaj więcej »
Doris
Doris
3 lat 5 miesięcy temu

Rozgłaszajcie na fejsie!!! To najlepszy sposób.

malinovy
malinovy
3 lat 5 miesięcy temu

Popieram protest, byłem dwunastego, bedę i dziewiętnastego, tylko zróbcie szerzej zakrojoną akcję agitującą, bo jak na razie niewiele osób wie o kolejnym terminie. We własnym zakresie powiadamiam znajomych i widzę, jak niewielu z nich wie o co chodzi.

Ela
Ela
3 lat 5 miesięcy temu

Witam, popieram wasze działania i chciałabym brać w nich udział. Jest tylko jedno ale, nie podoba mi się, że na manifestacjach przemawiają politycy. To jest organizacja społeczna, politycy niech biorą udział w manifestacji,, ale niech nie przemawiają – proszę! Pozdrawiam

Szwed
Szwed
3 lat 5 miesięcy temu

1. Nagłośnienie lepsze niż ostatnio
2. Oddajcie cześć czasu ludziom – dajcie im mikrofon
3. Ponad 100 tys ludzi pod Sejmem się nie zmieści. Chyba znowu pod pałac i pod Zygmunta

Maciej
Maciej
3 lat 5 miesięcy temu

JA TEŻ PÓJDĘ W SZCZECINIE. NIESTETY BĘDĘ PO 14.00.

WA
WA
3 lat 5 miesięcy temu

Zwykle w okresie Świąt i Nowego Roku prezydent wygłasza tzw.orędzie do „Narodu”. Zapewne nie da się tego oglądać i słuchać.Proszę rozważyć ogłoszenie reakcji polegającej na apelu o wyłączeniu telewizorów lub programów z transmisją orędzia a może również wygaszenie światła w domach na około 10 minut – akcja oczywiście dobrowolna!
Proszę Władze KOD o przedyskutowanie tego zamysłu i podjęcie decyzji o jej ogłoszeniu. WA.
Jeśli będę obecny w kraju to wybiorę się ponownie na plac Wolności w Poznaniu. Pozdrawiam

Roman
Roman
3 lat 5 miesięcy temu

A może My moglibyśmy wygłosić swoje orędzie do Narodu (oczywiście merytoryczne)?
Taki głos Narodu. Myślę, że telewizje by to chwyciły.

Zdzisław
Zdzisław
3 lat 5 miesięcy temu

Bardzo dobry pomysł, popieram.

Andrzej
Andrzej
3 lat 5 miesięcy temu

Oczywiście będę – w Poznaniu na Placu Wolności, tym razem nie sam

Zdzisław
Zdzisław
3 lat 5 miesięcy temu

Byłem 12.12 było wspaniale, wspaniali ludzie, wspaniała atmosfera. Niestety ze względu na przygotowania do świąt, nie będę mógł uczestniczyć 19.12. Proszę w moim imieniu wykrzyczeć PRECZ Z KACZYZMEM

Małgorzata
Małgorzata
3 lat 5 miesięcy temu

12.12 w Wawie było za słabe nagłośnienie – jakby go nie było. Ja stałam przy samym budynku TK a NIC nie słyszałam z przemówień. Za to zagłuszali nas skutecznie narodowcy ze sprzętem. Proszę ! Przygotujcie lepsze nagłośnienie w sobotę. Do zobaczenia.

Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu

Proponuję nosić znaczek KOD na co dzień. Tak aby nasza demokratyczna akcja była stale żywa, rosło poczucie wspólnoty i przynależności. Znaczek można zrobić samemu. A spotkanie opłatkowe w czasie orędzia np. na Szucha pod Trybunałem to fajny pomysł. Myślę, że tworzenie pozytywnej wspólnoty jest z jednej strony społeczną potrzebą a z drugiej zagrożeniem dla złej władzy.

andrzej
andrzej
3 lat 5 miesięcy temu

Oczywiście że pójście jest koniecznością (choć i przyjemnością).
Obawiam się niestety, że poziom arogancji elit pisu a szczególnie JP Prezydenta,
powoduje moim zdaniem konieczność rozszerzenia aktywności o n.p. rozpoczęcie
zbierania podpisów pod wnioskiem o rozpisanie ponownych wyborów.
Zdaję sobie sprawę z faktu że prawda o tym co były warte przedwyborcze obietnice
i kłamstwa działaczy PISu powoli dociera do ludzi którzy uwierzyli że dostaniemy
cokolwiek za darmo, ale chyba trzeba powoli zacząć myśleć o zbieraniu tych
podpisów.
O przepraszam! Jedną jedyną prawdziwą wypowiedzią przedwyborczą Pana Dudy,
było ostrzeżenie Polaków w Anglii przed POWROTEM.
Pozdrawiam.

Antonina
Antonina
3 lat 5 miesięcy temu

Jestem także za rozpoczęciem zbierania podpisów pod referendum w sprawie odwołania Prezydenta Dudy i rozwiązania Sejmu. Obecna sytuacja wskazuje, że może to wszystko źle się skończyć. Prezes jest bowiem bardzo niebezpiecznym człowiekiem i obce mu są kompromisy. Ten człowieczek pogrąży nasz kraj. Spotkajmy się na demonstracjach i rozmawiajmy o REFERENDUM! To już nie żarty. Panie Wałęsa – prosimy z nami!!!

Sylwester
Sylwester
3 lat 5 miesięcy temu

Bankster na barykadach i „Wunderwaffe Krzywonos”
Niech nie robią z Polaków towarzyszy niedoli wszyscy sędziowie na telefon, tajni agenci na podwójnych etatach, urzędnicy z samoreprodukujących się ministerstw, resortowe dzieci, ich resortowi rodzice i inni beneficjenci transformacji ustrojowej. Niech nie wymachują przed nosem konstytucją, z której wiemy tylko, że jest podobnie jak państwo – teoretyczna. Bo Polacy mają te wrzaski w głębokim poważaniu. I tam też mają Ryszarda Petru z nawoływaniem do buntu. Zresztą kto wyjdzie na ulice na wezwanie bankstera z charyzmą podglądacza z foyer? stfu

Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu

Nie podoba mi się ten tekst. Nie do końca rozumiem wszystkie skrótowe komunikaty, które w nim padają. Wyczuwam agresywny ton i on mnie zraża. W KOD podoba mi się jego obywatelski i otwarty charakter. Otwarty także dla polityków. W imię wspólnej sprawy czyli obrony demokratycznego państwa prawa. To praktyczna lekcja demokracji. Dla obywateli i dla polityków.

Darek
Darek
3 lat 5 miesięcy temu

Ostatnie lata to sporo goryczy i rozczarowań – też ją czuję. Skutkiem tego jest obecna sytuacja. Ale obronić wolność możemy tylko razem.

Fafik
Fafik
3 lat 5 miesięcy temu
Lepszy na wolności ochłap byle jaki niż w niewoli (pisowskiej) przysmaki. Przypominam Sylwestrowi też i ostrzegam, żeby się dowiedział jak kończyli w większości aparatczycy totalitarnych reżimów – reżim wcześniej czy później ich samych dopadł. I jeszcze jedno. Niemcom w latach 30-tych XX w. bardzo się podobały działania NSDAP (partia zwyciężyła w wyborach jeszcze demokratycznie) – dali pracę, rozprawili się z opozycją i żydami bogaczami – tego chciał podobno Naród Niemiecki (” a wola narodu jest ponad prawem” ) I było po demokracji i już nic nie dało się zrobić. O tym jak jest „wspaniale” w 1945 przekonali się sami. Ludzie… Czytaj więcej »
Hubert
Hubert
3 lat 5 miesięcy temu

Otóż ci Polacy, o których mówisz, drogi Sylwestrze, najwyraźniej nie rozumieją że odtąd każda kolejna większość parlamentarna będzie zaprowadzać porządki po poprzednikach ‚po swojemu’, w imię dobra narodu. A wszystko co powiedzą na ten temat sądy, rzecznicy praw człowieka itd to będzie tylko opinia. Chyba że rządzący nie zamierzają nigdy oddać władzy- a to już droga donikąd, przyznaj.

Maciek
Maciek
3 lat 5 miesięcy temu

Do formułowania komentarzy należałoby cokolwiek zrozumieć i napisać coś własnymi słowami, a nie operować wyświechtanymi hasłami kreowanymi przez prezesa. Jeśli konstytucja i państwo są teoretyczne, to w takim razie Pan obywatel Sylwester to też czysta teoria. Po co ja to piszę. Brak rozmówcy. Już po dzisiejszych manifestacjach. Pomylił się Pan, i to grubo. Garstka nacjonalistów prócz wyzwisk nie miała nic do powiedzenia. Tak było w Łodzi.

Adam
Adam
3 lat 5 miesięcy temu

Będę w Gdańsku, tak jak i w ubiegłym tygodniu.
Ubieram gruby kożuch, na głowę zakładam bandaż z napisem „niesprawna głowa” 😉
Jeszcze myślę o kartce na plecy z napisem „gorszy sort”, ale to już chyba będzie trochę za dużo…

Anita
Anita
3 lat 5 miesięcy temu

Więc do zobaczenia w Gdańsku. Byłam 13-go, teraz też będę, choć muszę dojechać z Lęborka. Pracuję nad transparentem. Razem możemy wszystko!

Adam
Adam
3 lat 5 miesięcy temu

Do zobaczenia, ale zrobiło się tak ciepło, że jednak nie wezmę kożucha – wyglądałoby, jakbym faktycznie miał coś z głową 😉

Monika
Monika
3 lat 5 miesięcy temu

Jest o tym za cicho!!! Choć znam wiele osób, które podzielają wszystkie wspomniane tu obawy, nikt z nich nie miał pojęcia o tym marszu. Myslę, że KOD potrzebuje nagłośnienia, trochę jak w kampanii. Myslę, że nawet takie ulotki, co przeciętnego obywatela na ogół irytują, tutaj (o ile madrze przygotowane) mogłyby być pomocne. Kto sie nie zgodzi to zwinie w kulkę, ale reszta przynajmniej bedzie wiedziała, że jest jakaś realna opcja sprzeciwu. Trzeba ludziom rozgrzać serca :)

Ula
Ula
3 lat 5 miesięcy temu

Berlin rowniez bedzie protestowal przed ambasada Polska. Prosze o rozpowszechnianie wsrod Polonii!!!

Dariusz
Dariusz
3 lat 5 miesięcy temu

Referendum w sprawach istotnych dla państwa .
na wniosek grupy co najmniej 500 000 obywateli mających prawo udziału w referendum
I tu proste pytanie – czy chcesz nowych wyborów .
Sejm wprawdzie może się do nawet takiego wniosku nie przychylić . Ale można tu podnieść że sejm będzie orzekał we własnej sprawie oraz że w takim wypadku rządzący i tak by utracili legitymację społeczną . Taka ilość obywateli to nie jest dużo a może otrzeźwi niektórych polityków .
W związku z powyższym zgłaszam hasło na manifestacje – REFERENDUM

Buziaczek
Buziaczek
3 lat 5 miesięcy temu

A co masz nadzieje, że ewentualne następne wybory uda się sfałszować, bo w tych za bardzo sie wyszło? Prawdziwe poparcie dla PiS oscyluje teraz w okolicach 45%, więc jeśli wynik wyborów będzie niezafałszowany, to PiS będzie miał jeszcze więcej posłów.

Piotr
Piotr
3 lat 5 miesięcy temu

Czy w Olsztynie nie będzie manifestacji? Oficjalnej, czy nieoficjalnej, byle nie było tu pusto, bo jest komu przyjść!

Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu

W postawieniu sprawy takim, że manifestacja będzie stała przed sejmem i odbywała się w godz. 12-15 widzę niebezpieczeńtwo: ludzie będą przychodzić i odchodzić o różnych porach, w rezultacie, w jednej chwili zgromadzonych może być niewielu, z wiadomym skutkiem propagandowym. Trzeba co najmniej jasno powiedzieć, żeby wszyscy przyszli na 12.

Obywatel gorszego sortu
Obywatel gorszego sortu
3 lat 5 miesięcy temu

Będę we Wrocławiu 12.12 nie byłem ale już nie mogę się temu biernie przyglądać.

Iwona
Iwona
3 lat 5 miesięcy temu

cudnie – w sobotę w Częstochowie i kiedy będzie potrzeba – pozdrawiam

Dorota JSG
Dorota JSG
3 lat 5 miesięcy temu

Tak są święta i dużo pracy przed nimi , ale ojczyzna ważniejsza.Sklepy będą a nie wiadomo co będzie po świętach z nasza demokracją.Mam po 56 lat i przeżyłam stan wojenny i tamte czasy.Kochani będę w Krakowie na Rynku o 12- na pewno ,tylko prośba o lepsza informację dla pozostałych ,że tam będziemy !!!Wysyłam zgłoszenia do Was , ale brak odpowiedzi.Do zobaczenia w Krakowie 19.XII o 12

Anita
Anita
3 lat 5 miesięcy temu

19- go na Długiej w Gdańsku . Kochani musimy tam być! Nie patrzcie na czas, że przygotowania świąteczne, to teraz mniej ważne. Te 2-3 godziny warto poświęcić, by zachować demokrację w naszym kraju. Namawiam znajomych i przyjaciół – odbiór jest budujacy . Do zobaczenia Pomorzanie !

Ela
Ela
3 lat 5 miesięcy temu

jutro będę na pewno na Długiej,będzie nas dużo.Do zobaczenia!

Anna
Anna
3 lat 5 miesięcy temu

Szanowni Państwo, moim zdaniem ważniejsza jest mobilizacja w innych miastach poza Warszawą. Takie lokalne rozproszone manifestacje wyraźniej pokażą opinię obywateli. Nie znaczy to, że manifestacja w Warszawie jest nieważna, bo przecież już pokazała nastroje społeczne. Do zobaczenia na manifestacjach w naszych miastach. Ja w Katowicach.

ED57
ED57
3 lat 5 miesięcy temu

Też będziemy – starsi i młodsi

Janusz
Janusz
3 lat 5 miesięcy temu
Myślę, że grupa ludzi związana z przywódcą PiS-u i podporządkowana jego ideologii dąży do zbudowania państwa typu wodzowskiego i działa pod wpływem silnych emocji, które budowano od lat odwołując się do poczucia lęku i rozczarowania Polaków. Rozmowa i dialog z takimi ludźmi jest bardzo trudne ponieważ umiejętność racjonalnego myślenia są u nich ograniczone. Porozumiewają się językiem emocji, które wódz partii umiejętnie podsyca. Protesty i manifestacje są potrzebne aby w sposób spokojny, nieagresywny przypominać o naszym prawie do demokracyjnego dialogu i dopominać się o nasze prawa. Przypominajmy PiS-owi, że tylko 18 % wyborców w kraju poparło ich ideologię. Zmieniając prawo i… Czytaj więcej »
Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu
Jak rozmawiać z ludźmi popierającymi PiS to b. trudna kwestia. Pewien mój znajomy powiedział, że poglądy polityczne to u nas kwestia miłości – popierasz tę lub inną partię z milosci i racjonalne argumenty nie trafiają. Ale rzeczywiście trzeba przekonywać bardzo spokojnie (nastrój na ostatniej manifestacji w Warsawie był pod tym względem super – pogodny, bez zacięcia). Ja widzę tu jeszcze jeden argument. Otóż w warszawskiej, a pewnie i w innych, demonstracji 12. uczestniczyło … bardzo wielu wyborców PiS, do których i niżej podpisany się zalicza. W trakcie marszu (a byłem tylko w jednym miejscu tłumu i tam tylko mogłem słyszeć,… Czytaj więcej »
Paweł
Paweł
3 lat 5 miesięcy temu

Rozumiem Twój zawód i rozgoryczenie. Też bym się wkurzył jak bym dostał „wybrakowany towar” w stosunku do tego co „zamawiałem”
Ale z drugiej strony spójrz na to optymistycznie. Takich jak Ty jest pewno więcej i rośnie szansa, że to wariactwo szybciej się rozleci niż kalendarz wyborczy determinuje. Głowa do góry.

Przemek
Przemek
3 lat 5 miesięcy temu

Białystok?!!!

Rajmund
Rajmund
3 lat 5 miesięcy temu

Nie zapomnijcie wuwuzeli !!!

Jo
Jo
3 lat 5 miesięcy temu

Byłam na pochodzie KOD 12.12.2015 r i idę też dzisiaj ale uważam, że bardziej przydałyby się (zamiast wuwuzeli) mikrofony lub choćby tuby do wzmocnienia siły głosu skandowanych haseł, bo trąbki dają tylko hałas ale my mamy jeszcze oprócz tego ważne treści do przekazania.
Gorszy sort – Jo.

Beata
Beata
3 lat 5 miesięcy temu

Będę w Bydgoszczy !
Walka o demokrację to najważniejszy świąteczny obowiązek ! Przecież bez wolności żadne prezenty nie cieszą i jedzenie nie smakuje…

marzena
marzena
3 lat 5 miesięcy temu

Jako Polak gorszego sortu będę jutro w Bydgoszczy!!!!!

Beata
Beata
3 lat 5 miesięcy temu

Ja zabiorę ze sobą 8 letniego syna. To będzie dla niego najlepsza lekcja patriotyzmu !

Gosia
Gosia
3 lat 5 miesięcy temu

Szanowny KODzie ! Na roznych portalach pokazaly sie falszywe informacje, ze marsz odbedzie sie w piatek 12.12.15 !!!!! Robcie biegiem kampanie info, bo ludzie moga przyjsc dzien wczesniej !!

Gosia
Gosia
3 lat 5 miesięcy temu

Oj, nie 12.12 a jutro, 18.12 !!! Sorki :)

anonymous
anonymous
3 lat 5 miesięcy temu

thank you, i’m proud of you. stand up for democracy.

JAMA
JAMA
3 lat 5 miesięcy temu

Bardzo cieszę się ,ze również w Krakowie odbędzie się ta manifestacja organizowana przez KOD!Jestem zwykłym obywatelem
o umiarkowanie liberalnych poglądach dla którego uczciwość, honor,nierobienie nikomu krzywdy, patriotyzm to naprawdę cenne wartości ,które wyniosłam z domu.
Dlatego nie mogę pogodzić się z tą obłudą, którą prezentuje PIS, szermując górnolotnymi hasłami a w praktyce robiąc dokładnie co innego.Jeżeli nie będziemy protestować i to w sposób ciągły to wkrótce pożegnamy się z demokracją w Polsce, staniemy się niewolnikami w naszym własnym kraju.Szczególnie wstyd mi ,że to z naszego kochanego Krakowa pochodzi Prezydent i p.Ziobro i Gowin.
Do zobaczenia w sobotę !

Zdzisław
Zdzisław
3 lat 5 miesięcy temu

Brawo! Brawo! Brawo! chciałem dodać głosów na tak, ale demokracja nie pozwoliła i z tym się zgadzam.

jarek
jarek
3 lat 5 miesięcy temu

ide bo mam dzieci i nie chce żeby marnowaly mlodosc na zycie w pisowskim zamordyzmie

Tomek
Tomek
3 lat 5 miesięcy temu

Proponuje jako hasło przewodnie marszu( może dołączę) ” TO BYŁ ZAMACH”
Oczywiście w kontekście na zamach na demokrację. ALE HASŁO CHWYTLIWE

Włodzimierz
Włodzimierz
3 lat 5 miesięcy temu

” To jest zamach” . Przecież to trwa i nawet się rozwija – nie widać ?

Tom
Tom
3 lat 5 miesięcy temu

O ironio, Panie Tomaszu, to naprawdę był zamach (oczywiście piszę o … Smoleńsku). A teraz wygląda to na obronę zamachowców, a nie obronę demokracji, która ma się całkiem dobrze. Przynajmniej od zmiany rządu nie zginął ani jeden człowiek w niewyjaśnionych okolicznościach, bo służby specjalne są wreszcie w odpowiednich rękach, pozdrawiam.

zibi
zibi
3 lat 5 miesięcy temu

Więcej informacji w mediach potrzeba… Koniecznie… o dacie i godzinie.

Marek
Marek
3 lat 5 miesięcy temu

Miałem w sobotę kupować prezenty ale pójdę na Rynek w Krakowie. Dotąd tego nie robiłem ale mnie zmusili znaczy pis. Do zobaczenia. Jest kiermasz to i grzańca wypiję na ich pohybel.

Darek
Darek
3 lat 5 miesięcy temu

Witam
Wydaje mi się że same demonstracje to juź za mało. Myślę o Majdanie ,takim naszym polskim

Ania
Ania
3 lat 5 miesięcy temu

Miałam robić uszka na święta 19.12 w domu na wsi ale stwierdziłam że jednak muszę iść na manifestacje. Tylko niestety nie mam flagi PL w mieszkaniu.

Beata
Beata
3 lat 5 miesięcy temu

Mam dość tych nocnych wampirów i ich chorych pomysłów. Idę w sobotę i biorę ze sobą całą rodzinę i znajomych. Poznań pozdrawia.

Zdzisław
Zdzisław
3 lat 5 miesięcy temu

Gratuluję wyboru, uszka na pewno zdąży Pani zrobić, a z flagą na pewno ktoś pomoże, to jest życzliwa manifestacja.

wpDiscuz